Jak się tworzy gry komputerowe i konsolowe

admin   20 maja 2015   Brak komentarzy

Gry komputerowe. Któż ich nie kocha? Są wszędzie, na półkach sklepowych, w prasie poświęconej czy samym grom, czy po prostu pozycjom, dzięki którym możemy się rozerwać, w reklamach telewizyjnych, czy nawet na billboardach na stadionie piłkarskim. Nawet nie za dobrze orientując się w tym przemyśle wiemy, czym są i skąd się biorą.

Czy aby na pewno? Czy, nawet grając w jakąś pozycję, wiemy, skąd bierze się gra? Oczywiste pytanie, prawda? Nad stworzeniem nowej gry na konsole, czy też komputery pracują informatycy, ludzie, którzy siedzą przed monitorami swoich maszyn i przekuwają to, co zobaczyli w swojej wyobraźni, na ekran sprzętu. Czy to wszystko? Tak po prostu klikają tu i ówdzie i za moment powstaje gra?

Nie tak do końca. Po pierwsze, poprzez słowo „ludzie” rozumie się w tym przypadku cały sztab osób, złożony z naprawdę ogromnej ich liczby. Istnieją działy tworzące tylko grafikę, inne zajmują się wyłącznie muzyką do danej pozycji, trzecie animacją postaci, czwarte głosami naszych bohaterów i tak dalej i tak dalej. Już samo wyliczenie stanowisk potrzebnych do stworzenia czegoś, czym, możemy potem zachwycać się na ekranach monitorów, zajęłoby mnóstwo czasu i miejsca.

Ale konieczne jest coś jeszcze. Serce gry. W tworzeniu jakiejkolwiek nowej pozycji konieczny jest tak zwany silnik. Czymże on jest? Silniki gier różnią się od tych, na które natknąć się można w samochodach, chociaż nazwa jest identyczna, służą one jednakże do tego samego – do napędzania. W tym przypadku jednakże silnik oznacza coś, co jest główną częścią kodu gry komputerowej, czy też konsolowej. Kod, to po prostu język, sposób, w jaki cała pozycja została napisana, stworzona. Silnik takowy, to informacja dla komputera, jak mają się zachować poszczególne elementy gry, jakie interakcje pomiędzy nimi zajdą i do czego one doprowadzą. To najważniejsze i najistotniejsze informacje dla danej pozycji, chociaż można ten sam silnik wykorzystać w kilku grach, co jest dobrym przykładem na uniwersalność tego narzędzia do tworzenia gier komputerowych. Jednym z najsławniejszych chyba na świecie silników jest Unreal Engine, wykorzystywany w naprawdę wielu pozycjach ze świata gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>